kwiecień 24 2024

2min czytania

CSS salestube – jak zaoszczędzić do 20% budżetu na Reklamach Produktowych?

-

Kamil Szymecki

W salestube stawiamy na rozwój i długofalową pracę z klientami eCommerce. Wciąż szukamy nowych dróg i możliwości w przestrzeni reklamowej Google. W związku z tym wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, zdecydowaliśmy się jako jedni z pierwszych w Polsce na wdrożenie oraz przetestowanie nowego rozwiązania jakim jest system CSS (Comparison Shopping Service).
Z tego artykułu dowiesz się, nie tylko dlaczego Google musiał dopuścić inne podmioty do swojej porównywarki, ale również jakie możliwości daje sam system. Przybliżymy możliwości porównywarki CSS salestube. Przedstawimy także case study z jednego z naszych testów, tak aby nie opierać się na domysłach, a na twardych danych. Tylko wysokiej jakości dane pozwalają wyznaczać właściwy kierunek dla sklepów internetowych oraz w pełni zoptymalizować działania nie tylko w Google Ads, ale we wszystkich kanałach online. Jeżeli nie interesuje Cię niższe CPC nawet o 20% w kampaniach produktowych – nie czytaj dalej!

Geneza systemu CSS salestube

Google stworzył program dla porównywarek cen, dzięki któremu pojawiają się one na ogólnych stronach wyników wyszukiwania. Celem tej inicjatywy jest zwiększenie konkurencji w przestrzeni reklamowej Google. Warunkiem uczestnictwa w programie Comparison Shopping Service jest między innymi posiadanie porównywarki cenowej. W tym celu stworzyliśmy własną porównywarkę https://www.price.tube/ (jeżeli intersuje Cię miejsce w naszej prównywarce, skontaktuj się z nami.) Witryna grupuje oferty produktów, a nasi klienci dzięki temu rozwiązaniu oprócz miejsca na stronie www, mają możliwość emisji reklam produktowych poprzez nasze narzędzia:

Jedyną zmianą, którą doświadczają potencjalni klienci, jest inny link w reklamie produktowej. Zamiast dobrze znanego „przez Google”, pojawia się nazwa naszej porównywarki CSS salestube, klienci jednak tak samo jak dotychczas, po kliknięciu zostają przekierowani do strony produktu sprzedawcy. Wszystkie reklamy są częścią tej samej aukcji, a sprzedawca nigdy nie będzie obciążony dwukrotnie za żadną ofertę na aukcji, niezależnie od liczby usług porównywania cen z których korzysta.
Każdy sprzedawca może pracować z tyloma CSS-ami, z iloma chce. Ty sam decydujesz, jaki budżet i zakres asortymentu chcesz promować u każdego z CSSów. Google zapewnia brak kanibalizacji i wzajemnego bidowania pomiędzy CSS-ami, z którymi pracuje klient. Zalecamy testowanie wielu CSSów, nasz system CSS możesz przetestować nawet na 1 kampanii, np. w formie testu a/b w czym chętnie Ci pomożemy.

Osiągnij nawet 20% mniejsze CPC dzięki CSS salestube

Jako CSS salestube dajemy możliwość kupowania kampanii shopping ads średnio do 20% taniej. Jak to możliwe, że oferujemy taką poprawę efektywności? Opłaty za kliknięcie reklam „przez salestube”, nie są obarczone żadną dodatkową marżą technologiczną, co ma miejsce w przypadku CSS Google Shopping. Jednak, aby nie opierać się na ogólnodostępnych materiałach oraz rozwiać wszelkie wątpliwości co do marżowości CPC, dla jednego z naszych klientów zdecydowaliśmy się przeprowadzić test A/B w oparciu o funkcję User Bucket. Rezultat okazał się istotny statystycznie, a wszystko to zestawiliśmy tworząc dedykowany dashboard w Data Studio – więcej o tych pojęciach oraz jak je wykorzystujemy, aby zwiększać efektywność działań naszych klientów, przeczytasz w kolejnych artykułach.

Test poddał ponad wszelką wątpliwość, że CSS salestube oferuje statystycznie istotnie niższy koszt kliknięcia niż CSS Google Shopping. Dzięki rzetelnej metodologii, nie możemy mówić o przypadku – szacowane prawdopodobieństwo wystąpienia takiej różnicy przez przypadek jest niższe niż 0.001%.
Podsumowując porównywarka CSS salestube pozwala obniżyć CPC do ok. 20%. Dzieje się tak, ponieważ nasze reklamy nie są obarczone dodatkową marżą technologiczną jak zwykłe kampanie Google Shopping.
Co więcej, dzięki synergii porównywarki CSS z doświadczeniem naszych specjalistów możemy osiągnąć jeszcze lepsze wyniki. Chcesz obniżyć koszta kampanii PLA? Zapraszamy do kontaktu


Do you have any questions?

Do you want to deepen this topic? Write!

hello@salestube.tech
You liked the article, share it with:
kwiecień 8 2024
Nadchodzi nowa generacja Search Ads 360 – Jak się przygotować?
-
Tadeusz Jezierski
3 minutes of reading Clock icon

Let's change the world of e‑commerce together!

We're always happy when we can answer your questions. Feel free to contact us!