Dynamiczny materiał reklamowy – jak to działa?

DMR - CO TO JEST?
Dynamiczny materiał reklamowy (ang. DCO – dynamic creative optimization) to narzędzie, które kreuje reklamy poprzez automatyczne łączenie jej podstawowych elementów składowych (obrazy, filmy, tytuły, opisy itp.). Dzięki tej funkcji stworzona reklama ma zapewnić najlepsze wyniki dla każdego wyświetlenia. Rozwiązanie to usprawnia efektywność optymalizacji, ponieważ system na bieżąco analizuje i dopasowuje swoje zasoby do trendów użytkowników. Dzięki temu można uniknąć sytuacji, w której propagowane są 1-3 połączenia, które po starcie kampanii najbardziej angażują odbiorców i na nich opierają kampanię.JAK TO DZIAŁA?
Na chwilę obecną użycie DMR dostępne jest tylko w kampaniach, których celem są konwersje, instalacje aplikacji lub traffic. DMR obsługuje zarówno reklamy w formie obrazów, jak i video. Maksymalna liczba zasobów do wykorzystania to 30:- maksymalnie 5 tytułów,
- maksymalnie 10 obrazów lub filmów,
- maksymalnie 5 bloków tekstu,
- maksymalnie 5 opisów,
- maksymalnie 5 przycisków call to action (CTA).
- aktualnościach na Facebooku (zarówno na desktopie i urządzeniach mobilnych),
- prawej kolumnie,
- aktualnościach na Instagramie,
- Audience Network,
- wideo typu in-stream w Audience Network,
- wideo z nagrodą w Audience Network.


STATYSTYKI A WARIANTY REKLAMY
Mimo że wszystkie zasoby skupiają się w 1 pliku reklamy, istnieje możliwość sprawdzenia, który materiał uzyskuje najlepsze wyniki. Wystarczy wybrać pozycję podział danych nad tabelą raportów, a następnie opcję według zasobu. Następnie wybrać jeden z podziałów: obraz, film, nagłówek, tekst, opis, wezwanie do działania, witryna. Po wybraniu podziału wyświetlamy kolumny wynik, koszt za wynik i CTR (współczynnik kliknięć linku), aby poznać wyniki według typu zasobu. Można też wybrać podział wiek i płeć, aby zobaczyć, jaki typ odbiorców reaguje na materiały reklamowe.Następnie można wykorzystać te informacje, aby skorygować decyzje, dotyczące targetowania i wyboru materiałów reklamowych.DLACZEGO WARTO WYBRAĆ DMR?
Po pierwsze – oszczędność czasu. Narzędzie wyręcza w dopasowywaniu najlepszych połączeń elementów reklamy. Wystarczy wgrać przygotowane materiały, a system wygeneruje reklamę, która dodatkowo będzie osiągała najbardziej efektywne wyniki. Po drugie – optymalizacja wydatków i zwiększenie konwersji celów reklamy. Facebook posiada coraz więcej informacji o swoich użytkownikach, a jego algorytmy coraz szybciej się uczą i stają się coraz bardziej dokładne. Dzięki zwiększonemu prawdopodobieństwu zainteresowania ofertą przez docelowych odbiorców, możliwe jest zdobycie większej liczby potencjalnych klientów i konwersji, podczas gdy CPM pozostaje na tym samym poziomie lub spada. W ten sposób kluczowe wskaźniki wydajności można znacznie zminimalizować.Podobał ci się artykuł, podziel się nim na:
Zmieńmy razem świat e‑commerce!
Zawsze chętnie odpowiemy na Twoje pytania. Zapraszamy do kontaktu.
Zadaj pytanie