wrzesień 6 2023

2min czytania

Kampanie Google Ads – 8 świątecznych porad dla e-commerce

-

Anna Brach

Końcówka grudnia, podobnie jak Black Friday, to jeden z ważniejszych momentów w pracy marketerów. Odpowiednio wczesne planowanie działań pozwala na efektywne wykorzystanie sezonowego wzrostu zainteresowania użytkowników.

W 2020 roku święta będą inne, niż wszystkie – trudniej oraz mniej bezpiecznie jest kupować prezenty w sklepach stacjonarnych. Pod wpływem epidemii zwiększyła się zarówno liczba użytkowników dokonujących zakupów online jak i liczba zapytań wpisywanych w wyszukiwarce. Zachęcamy do skorzystania z ośmiu sprawdzonych rad, aby zwiększyć skuteczność kampanii Shopping w Google Ads. Dla ułatwienia podzieliliśmy je dodatkowo na trzy sekcje.

Podkręć wyniki kampanii produktowych (Shopping / PLA / Google Zakupy): 

  1. Zidentyfikuj istotne dla Ciebie biznesowo grupy produktów i odpowiednio oznacz je w pliku produktowym za pomocą etykiety. W ten sposób łatwo wydzielić oraz kontrolować wyniki kampanii dedykowanych konkretnym grupom asortymentu – bestsellerom, produktom o największym rabacie, marży, czy nowościom, które powinny mieć największą widoczność w szczycie sezonu.

  2. W wypadku kampanii Smart Shopping stopniowo, bez gwałtownych zmian, zwiększaj budżet co najmniej na miesiąc przed promocją. Zbyt duże zwiększenie budżetu ( powyżej 10%) z dnia na dzień może spowodować ponowną naukę algorytmu kampanii przez okres ok. 2 tygodni, co może mieć negatywny wpływ na jej efektywność. Obserwuj, od kiedy zaczyna się wzrost zapytań w Twojej branży i odpowiednio alokuj budżety.

  3. Obniż koszty śr. CPC w kampaniach Shoppingowych nawet o 20% za pomocą CSS (Comparison Shopping Services). To porównywarka cenowa, oprócz wspomnianej obniżki zwiększa widoczność Twoich produktów w wyszukiwarce. To narzędzie zostało stworzone po orzeczeniu antymonopolowym UE w 2017 r, aby podmioty inne niż Google mogły wyświetlać swoje oferty na stronie wyników wyszukiwania. Jedyną widoczną dla użytkownika różnicą w reklamie produktowej jest nazwa porównywarki cenowej. Dowiedz się więcej

Stwórz korektę sezonową – Smart Bidding: Seasonality Adjustment

  1. To narzędzie pozwala na dodanie informacji o spodziewanych zmianach we współczynnikach konwersji ze względu na wydarzenia takie jak wyprzedaże, Black Friday czy wyjątkowe promocje świąteczne. W efekcie ustawienia tego inteligentnego dostowania stawek, system “bierze poprawkę” na czas trwania promocji. Dostosowanie można ustawić dla całego konta lub wybranych kampanii, dla wydarzeń do 7 dni, gdy przewidywana zmiana współczynnika konwersji wyniesie powyżej 30%. Rozwiązanie dostępne jest dla kampanii search, GDN oraz kampanii produktowych. Jak ustawić korektę sezonową dowiesz się tu

Domykaj konwersje – zadbaj o komfort Klientów i nie zniechęcaj ich do zakupu!


Poza radami w zakresie Google Ads rozważ również poniższe – nie dotyczą one bezpośrednio kampanii, ale mają realny wpływ na efekty Twoich działań w SEM.

  1. Rozważ wydłużenie czasu na zwrot i upewnij się, że wyraźnie go komunikujesz – użytkownicy mogą mieć trudność lub obawy ze sprawnym odesłaniem produktów, a wypadku nowych Klientów może to być jeden z istotnych czynników decydujących o zakupie. 

  2. Zapewnij alternatywną dostawę – jeżeli zamówienia i zwroty realizujesz wyłącznie za pomocą Poczty Polskiej, weź pod uwagę Paczkomaty lub usługi kurierskie, aby zaoferować Klientom rozwiązanie, które najbardziej im odpowiada. 

  3. Jeżeli masz taką możliwość – udostępnij klientom bezpłatną dostawę w ramach usługi Click and Collect w punktach stacjonarnych.

  4. Zachęć klientów do wcześniejszych zakupów świątecznych, aby oszczędzić im oraz sobie stresów związanych ze świątecznym peakiem. Możliwości jest wiele: obniżenie kosztów dostawy w grudniu, Darmowa Dostawa, jak najszybsze zaprezentowanie zestawów świątecznych oraz jasny przekaz w kanałach komunikacji, podkreślający możliwość ominięcia wysyłkowego szaleństwa, np: 

“Skorzystaj z Darmowej Dostawy, omiń wysyłkowe szaleństwo i już dziś zamów prezenty świąteczne! Podaruj bliskim jeden z naszych wyjatkowych zestawów”.

Trzymamy kciuki, aby powyższe rozwiązania pozwoliły Waszym Klientom na komfortowe zakupy, a Wam – na realizację celów Q4 oraz wdrożenie innowacji, które przyspieszą digitalizację i znajdą uznanie wśród użytkowników. W razie pytań – zachęcamy do kontaktu!


Do you have any questions?

Do you want to deepen this topic? Write!

hello@salestube.tech
You liked the article, share it with:
kwiecień 8 2024
Nadchodzi nowa generacja Search Ads 360 – Jak się przygotować?
-
Tadeusz Jezierski
3 minutes of reading Clock icon

Let's change the world of e‑commerce together!

We're always happy when we can answer your questions. Feel free to contact us!