Born2Be to polski sklep internetowy, będący częścią AZAGroup.

W asortymencie sklepu można znaleźć już ponad 75 tysięcy produktów: ubrania i obuwie inspirowane trendami ze światowych wybiegów. 

  • 3 źródła ruchu
  • 2 zmienne cele
  • 11 agregacji zmiennych TV
  • 66 modeli
  • 2688 analizowanych okienek czasowych
  • 7231 spotów TV

Wyzwanie

Analiza miała na celu sprawdzenie wpływu TV na liczbę sesji i transakcji na stronie, aby w przyszłości móc zwiększyć efektywność kampanii telewizyjnej.

Wiedza uzyskana z analizy – co działa, co nie: jakie dni, pory dnia, kanały, długości spotów, pozycja w bloku reklamowym, programy – pomaga jeszcze efektywniej zarządzać budżetem.

Rozwiązanie

Zbudowaliśmy narzędzie, w którym wykorzystaliśmy dane z GA360 – sesje minutowe oraz sesje zakończone w przyszłości transakcją z różnych źródeł (organic, direct, SEM Brand) oraz dane dotyczące emisji spotów TV pochodzące z narzędzia Nielsen’a.

Wykorzystując metody statystyczne, policzyliśmy wpływ każdego spotu na zmienne celu.

To rozwiązanie pozwala sprawdzić, który dzień, pora dnia, kanał, długość spotu, pozycja w bloku reklamowym czy program są najbardziej efektywne w generowaniu ruchu na stronie.

Wyniki i korzyści

Otrzymaliśmy konkretne rekomendacje, jak zaplanować kolejną kampanię telewizyjną, a po ich wdrożeniu uzyskaliśmy wyższą efektywność spotów. 

Estymując, przy kolejnej kampanii zaplanowanej na podstawie rekomendacji, każde wydane 100 zł generowało ok. 3,5 razy więcej sesji niż w kampanii, która odbyła się przed analizą.