G2A.com to globalny online’owy marketplace, który specjalizuje się w produktach gamingowych. Użytkownicy mogą kupić i sprzedać na nim gry oraz akcesoria (takie jak n.p. skórki w CS GO). Firma operuje w ponad 100 krajach na całym świecie. Średnia miesięczna liczba użytkowników w serwisie to ok. 5-8 ml

  • 100 rynków
  • 19 mln użytkowników
  • 17 tys. produktów
  • 400 tys. sprzedawców
  • 300 mln wizyt w serwisie rocznie

Wyzwanie

Wdrożenie uniwersalnego narzędzia do ewaluacji wszystkich źródeł ruchu, a co za tym idzie, przygotowanie środowiska i technologii, aby zmierzyć wpływ wszystkich źródeł ruchu na biznes Klienta (np. za pomocą modeli atrybucji).

Rozwiązanie

Wdrożyliśmy rozwiązanie, w którym wykorzystaliśmy trackowanie reklam w Campaign Managerze. Zamiast używania kodów śledzących kliki jako przekierowanie na URL są użyte jako piksele wdrożone na stronie Klienta. 

To rozwiązanie umożliwia Klientowi śledzenie wyników bezpośrednio na swojej stronie i czyni go niezależny od partnerów.

Wyniki i korzyści

Uzyskaliśmy transparentne dane o wysokiej jakości i unikalny, zbudowany dla Klienta model atrybucji. Dodatkowo wyniki atrybucji pomogły w optymalizacji podziałów inwestycji mediowych na miesięczne dane, a analizy data-miningowe dały nam wskazówki dotyczące ścieżek konwersji.

Zdobyliśmy dostęp do surowych danych, które umożliwiają nam i Klientowi przygotowanie zaawansowanych analiz.